معظمی به خبرنگار خبرگزاری سینمای ایران گفت: این فیلم یکی از آثار خوب فصل فعلی اکران است. بعد از فیلم ایستگاه متروک به نظر می رسید رئیسیان دچار نوعی از ایستایی شده است اما چهل سالگی اثبات کرد این فیلمساز ، در مسیر هنری خود به افق های دور می اندیشد.
وی افزود: داستان چهل سالگی بسیار روان و ملموس است و کاراکترهایش را به خوبی تعریف می کند.
معظمی تصریح کرد: در نگاه اول شاید اینطور به نظر رسد که فیلمنامه نویس و کارگردان در ترسیم این اثر، تعلق خاطر ویژه ای به مخاطب عام داشته اند اما به دلیل فراگیر بودن مضمون این اثر می بینیم که این فیلم در اکران عمومی نیز با استقبال نسبی تماشاگران مواجه شده است.
وی اظهار داشت: اما این فیلم برغم سیر محتوایی و منطقی در روایت عشق و مناسبات اجتماعی نقصان هایی نیز دارد چنانکه ریتم کلی فیلم در برخی فصل ها قدری ملال آور است و واکنش برخی شخصیت ها نسبت به کنش ها و فضاها قدری اغراق شده و تصنعی است.
معظمی افزود: اما با این وجود چهل سالگی با بازی های خوب و بعضا درخشان، انتظامی، فروتن و حاتمی و تسلط موضوعی کارگردان در برهوت فعلی سینمای ایران یک اثر متوسط و قابل تامل است.
انتهای پیام/س ق/ش
یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۵
نقد شفاهی فیلم "چهل سالگی"
"چهل سالگی" بازخوانی روابط دیروز ما در اجتماع امروز است
حسن معظمی گفت: "چهل سالگی" بازتاب واقعیت های جامعه امروز ایران و به بیانی دیگر ، بازخوانی روابط دیروز ما در اجتماع امروز است.
ارسال نظر